Page 78 - —
P. 78

78

                                                                                        HΦΑΙΣΤΟΣ  [2022-2023]
              ΔΡΑ.Σ.Ε




            Kοντά μας και τη φετινή χρονιά
            Το  Πρόγραμμα  Δράσεις  Σχολικής  και  Κοινωνικής  Ένταξης  (ΔΡΑ.Σ.Ε.)  υλοποιήθηκε  για  έβδομη  συνεχόμενη  σχολική  χρονιά  στη
          σχολή μας. Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2015-2016 με κύριο στόχο την άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών της οικονομικής κρίσης
          στην  εκπαίδευση  και  στους  μαθητές.  Επιμέρους  στόχοι  του  προγράμματος  είναι  η  διασφάλιση  της  κοινωνικής  πρόνοιας  και  η  στήριξη
          των οικονομικά ασθενέστερων ομάδων του μαθητικού πληθυσμού, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής με τον περιορισμό του κινδύνου
          κοινωνικής περιθωριοποίησης και αποκλεισμού, η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, καθώς και η μείωση της σχολικής αποτυχίας,
          της  παραβατικότητας  και  της  πρόωρης  εγκατάλειψης  του  σχολείου.  Το  Ευρωπαϊκό  Πρόγραμμα  ΔΡΑ.Σ.Ε.+  συγχρηματοδοτείται  από  το
          Ευρωπαϊκό  Κοινωνικό  Ταμείο  και    από  εθνικούς  πόρους.  Η  επιλογή  του  σχολείου  μας  έγινε  βάσει  συγκεκριμένων  αντικειμενικών  και
          μετρήσιμων κριτηρίων.
            Στη Σχολή μας κατά τη φετινή σχολική χρονιά εφαρμόστηκαν τα εξής προγράμματα:
            Πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σε πρωινό χρόνο εντός τάξης
            Στo  πλαίσιο  του  προγράμματος  αυτού  καταρτίστηκαν  ομάδες  μαθητών,  που  είχαν  ανάγκη  ενίσχυσης  στα  εξεταζόμενα  μαθήματα
          (Μαθηματικά, Φυσική, Ελληνικά). Οι συγκεκριμένοι μαθητές λάμβαναν την εκπαιδευτική στήριξη εντός τάξης από εκπαιδευτή του αντίστοιχου
          θέματος, ο οποίος λειτουργούσε ως «εκπαιδευτής», σε συνεννόηση και με βάση τις οδηγίες του καθηγητή ή της καθηγήτριας της τάξης.
          Επίσης, κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 λειτούργησε τμήμα αλλόγλωσσων  μαθητών. Στο σχολείο μας απασχολήθηκαν είκοσι εκπαιδευτές.
            Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης σε απογευματινό χρόνο
            Στο σχολείο μας λειτούργησαν τέσσερις ομάδες ενισχυτικής διδασκαλίας,  δύο για τα Μαθηματικά, μία για τη Φυσική και μία  για τα Ελληνικά.
          Υπήρχε ανάγκη για επιπρόσθετες ομάδες για  Μαθηματικά, Φυσική και  Ελληνικά. Δυστυχώς, λόγω μη διαθεσιμότητας εκπαιδευτών, δεν
          έγινε εφικτή η δημιουργία αυτών των ομάδων. Επίσης, λειτούργησε η δημιουργική απασχόληση σε απογευματινό χρόνο, Ρωσικά, Τουρκικά
          και Τέχνη. Η συνεργασία με τους Εκπαιδευτές του ΔΡΑ.Σ.Ε.+ ήταν άψογη, αφού είχαν ενεργό και ουσιαστικό ρόλο στο σχολείο μας.
            Δράσεις μέσω της Επιτροπής Αγωγής Υγείας και Πολιτότητας (ΕΑΥΠ)
            Α. «Η ειδικότητα του σχεδιασμού και κατασκευής κοσμημάτων ή Αργυροχοΐα –Χρυσοχοΐα στο σήμερα και το χτες »
            Η δράση περιλαμβάνει δύο βασικά μέρη που αφορούν στην επιμόρφωση των μαθητών για θέματα σύγχρονων μεθόδων παραγωγής
          κοσμημάτων, τη γνωριμία τους με την παράδοση και ό,τι αυτή προβάλλει σε θέματα κατασκευής κοσμημάτων
             Β.  «Οι Γραφικές Τέχνες και Πολυμέσα της Α ΤΕΣΕΚ δημιουργούν βιβλίο της  ειδικότητας με τα πρότζεκτ των μαθητών»
            Η δράση περιλαμβάνει εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών της ειδικότητας σε επαγγελματικούς χώρους για Γραφικές Τέχνες και Πολυμέσα
          για επιμόρφωση και έρευνα για την δημιουργία του βιβλίου.
             Στόχοι της δράσης είναι οι μαθητές να σέβονται τη συνεισφορά  των διαφορετικών πολιτισμών που εκπροσωπούν οι συμμετέχοντες
          μαθητές, να γνωρίσουν σύγχρονες προσεγγίσεις στον τομέα του γραφικού σχεδιασμού και να αποκτήσουν επαγγελματικές δεξιότητες στον
          τομέα του γραφικού σχεδιασμού.
            Γ. «Οι μηχανές Ελεγχόμενες με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή στην Βιομηχανία Κατασκευής και Παραγωγής Επίπλου (CNC) »
            Οι μαθητές γνωρίζουν σύγχρονες προσεγγίσεις στον τομέα της παραγωγής Επίπλου με σκοπό να αποκτήσουν επαγγελματικές δεξιότητες
          στον τομέα.
            Δ. «Κοιτάζουμε το μέλλον – Προσέχουμε το περιβάλλον»
            Η  αειοφόρος  ανάπτυξη  αποτελεί  βασικό  στόχο  της  χρονιάς.  Οι  μαθητές  εκπαιδεύονται  σε  θέματα  συνεργασίας  και  οργάνωσης  και
          ετοιμάζουν ντοκιμαντέρ με θέμα τον πολιτισμό. Στόχος της δράσης είναι η καλλιέργεια ενσυνείδησης, η καλλιέργεια δεξιοτήτων  στην ειδικότητά
          τους και η ενδυνάμωση αυτοεκτίμησης.
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83